poniedziałek, 8 czerwca 2015

Reklamy

Reklamy nieustannie przewijają się przez nasze życie. Możemy spotkać je w mediach takich jak radio Internet czy telewizja, ale również w miejscach publicznych, na przykład takich jak billboardy lub ekrany w środkach komunikacji miejskiej. Wpływ, jaki mają na nas reklamy, jest ogromny. Chwytliwe melodyjki i slogany stopniowo wdzierają się w naszą korę mózgową, dając o sobie znać w najmniej odpowiednich momentach. Wielokrotnie też mamy do czynienia z reklamami, które zawierają błędy nie tylko w pisowni, ale też w składni. Niestety duża część społeczeństwa jest w ten sposób narażona na powtarzanie tych błędów, ponieważ gdy je widzimy lub słyszymy, automatycznie są one utrwalane w naszym umyśle. Wbrew pozorom reklamy nie szkodzą jedynie odbiorcom. Wiele reklam nie jest przyjmowanych zbyt pozytywnie i ich zleceniodawcy mogą wyjść na nich jak przysłowiowy Zabłocki. Nie ukrywajmy też, że błędy mają też w tym swój udział. Sama spotkałam się z reklamą szkoły, która głosiła: „BEZPŁATNE LICEA I SZKOŁY POLICEALANE DLA DOROSŁYCH”. Nie ukrywajmy, jest to duży błąd, szczególnie gdy mówimy o reklamie szkół, które mają uczyć ludzi.
Problem współczesnych reklam ma też wydźwięk moralny. Pomimo iż w polskim prawie zabronione jest przekazywanie fałszywych informacji na temat produktu, to często możemy się spotkać z wyolbrzymieniem dobrych jego cech, często głoszonych przez podstawionych specjalistów lub osoby się pod nich podszywające (co również jest niezgodne z prawem). Niekiedy też mamy do czynienia z reklamami prezentującymi towar wadliwy. Oczywiście nie wszystkie reklamy są nieuczciwe.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Czy lubicie reklamy? Uważacie, że są nam potrzebne w życiu? 
Piszcie!!!
~Lil

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz